European Media Partner

Frisk servicedesk direkte i skyen

Freshworks har udviklet den cloudbaseret servicedesk ”Freshservice”, der giver medarbejderne mulighed for at bruge tiden der, hvor det giver mening for virksomheden.

Freshworks blev grundlagt tilbage i 2010 og lige fra virksomhedens grundlæggelse, har man haft globale ambitioner og visioner. I dag har Freshworks kontorer fordelt rundt i hele verden, mens de arbejder ud fra en stærk base i Indien. Her designer man software, der er meget brugervenligt, velfungerende og med fokus på konkurrencedygtige priser. 

Freshservice er en cloud-baseret servicedesk-software, som bl.a. hjælper virksomheder med at holde deres IT-teams up-to-date med den nyeste teknologi. I Freshservice, er der inkluderet en række ITIL-justerede funktioner der tilbyder support på flere kanaler, workflow-automatisering og skarpe analyser. Alt dette gøres muligt gennem et klar og intuitivt interface. Disse faktorer har gjort Freshservice til et produkt, der i dag har flere end 10.000 tilfredse kunder som f.eks. Honda, M&C Saatchi og Team Viewer.


Hvorfor vælge en cloud-baseret servicedesk?

Ifølge Sanjeev Chandran, der er IT service manager hos Freshworks, er der tre primære fordele ved at have benytte Freshservice:

- For det første behøver servicedesk-administratoren aldrig at bekymre sig om opgraderinger eller programrettelser. Det er medvirkende til, at de i langt højere grad kan fokusere på de områder, der betyder noget for virksomheden. For det andet, leverer den cloud-baserede software næsten øjeblikkelige opdateringer. Det er en fordel, da det fleste virksomheder, os selv inklusive, reparerer fejl og forbedringer to-tre gange om ugen. Den tredje store fordel er de API-baserede integrationer. Vores cloud-service kommer med robuste API’er, der gør det utroligt let at integrerer applikationer i virksomhedens forretningssystem, fortæller Sanjeev Chandran.

Desuden er Freshservice både let og hurtigt at konfigurere til en given organisations behov gennem det brugervenlige GUI-interface. 

- Den GUI-baserede konfiguration og det brugervenlig interface, sikrer, at Freshworks kan sættes op i løbet af nogle dage. Det er noget mange af vores kunder sætter rigtig stor pris på. Den hurtige implementering skylder det intuitive produkt og vores dygtige team, der står til rådighed med hjælp til vores kunder og sikrer, at de kommer godt i gang med produktet. Disse aspekter har i høj grad været med til, at Freshworks har vundet SDI-prisen for bedste implementering af et ITSM-værktøj to gange i streg, uddyber Sanjeev Chandran.


En klar vision

Hos Freshworks er deres mission og vision klar. De udvikler og leverer software, der kan tilgås af alle medarbejdere og benyttes på alle platforme, til både små, mellemstore og store virksomheder:

- Vi har software til alle forskellige funktioner i virksomheder. Det gør at vores software, ud over at være meget brugervenlig også gør det muligt, for virksomhedens interne afdelinger, at kommunikerer med hinanden, fortæller Raymond Hüner, der er Generel Manager hos Freshworks i Benelux landene og norden.


Brugervenlighed der skaber glade kunder

Et godt eksempel på, hvordan Freshservice hjælper virksomheder og deres kunder, kan Raymond Hüner hente fra sit eget liv. Efter et ophold i Guatamala, hvor han over flere omgang havde forsøgt at købe ubegrænstet data af sin udbyder, kom han hjem til en telefonregning, der indeholdt fakturering for services, der aldrig var blevet leveret og en kundeservice, der ikke var optimail:

- Min første mulighed, i mødet med teleselskabets hjemmeside, var en chatbot. Jeg skrev at jeg havde et spørgsmål omkring mit abonnement og min telefonregning. Derfra blev jeg sendt videre til en hjemmeside, der ikke besvarede mine spørgsmål. Efter længere tids søgning, fandt jeg endeligt frem til telefonnummeret på kundeservice, som jeg ringer til. Her får jeg én i røret, som jeg fortæller min oplevelse til. Han sender mig videre i systemet til en ny medarbejder og så forklarer jeg min oplevelse igen, før han sender mig videre til en tredje person, som jeg nok engang må forklare min oplevelse. Alt i alt en meget rodet og utilfredsstillende oplevelse set fra kunden/mit perspektiv, lyder det fra Raymond Hüner inden han fortsætter:

- Et scenario som dette, havde aldrig fundet sted hvis teleselskabet havde benyttet Freshservice. Hos os er alt integreret gennem en platform, der taler med al vores software. Hvis min udbyder havde benyttet Freshservice, ville de vide præcis hvornår jeg sidst havde været i kontakt med dem. De ville også vide, at jeg havde forsøgt at få svar gennem deres chatbot på hjemmesiden og så de ville vide hvorfor jeg ringede til at starte med. De ville derfor hurtigt kunne fortælle mig, at hvis jeg har dét problem så skyldes det nok, at noget er slået fra på min telefon. Mit teleselskab kunne derfor have sparet tid på research og blot have aktivereret én medarbejder frem for tre, da svaret på mit spørgsmål allerede ville være blevet sendt direkte til medarbejderen gennemse vores AI-systemer. Gennem det fælles dashboard ville medarbejderen lynhurtigt kunne have hjulpet mig med mit problem i stedet for at skulle sende mig videre, lyder det afsluttende fra Raymond Hüner.


Del

Journalist

Redaktionen

Andre artikler