European Media Partner

God service og sikkerhed som en del af kerneforretningen

”Hvad nu, hvis…” Det er spørgsmålet, som Jess Thorsen, der er Business Area Manager hos virksomheden Coromatic, gerne vil stille en lang række danske produktionsvirksomheder. Coromatics forretning er baseret på at sikre kontinuerlig forsyning og kommunikation til forretningskritiske funktioner og det er her, Jess Thorsens spørgsmål igen dukker op: ”Hvad nu, hvis… strømmen svigter, infrastrukturen ikke fungerer eller virksomheden bliver udsat for hackerangreb.”

Jess Thorsen opfordrer virksomheder til at overveje, om de har råd til at lade være med sikre produktionen med en nødstrømsforsyning: ”Pludselige afbrud kan have store konsekvenser og omkostninger. Det koster nye kedler, tabt tid, materialer og i værste fald en produktionslinje i en virksomhed, som skal renoveres. Det regnestykke skal holdes op imod hvad koster investeringen i en nødgenerator og løbende service. Det er i sidste ende en form for forsikring, der sikrer, at du kan køre videre eller i yderste konsekvens få lukket dine anlæg ned under ordnede forhold, hvis driften ikke kan opretholdes længe nok.”

Den løbende service er en central del af forretningen for Coromatic. Når virksomheden har leveret en nødstrømsløsning til private virksomheder eller offentlige organisationer, er det ifølge Jess Thorsen altid med service for øje. En engangsinvestering i en nødgenerator og det tilhørende udstyr kan være spildt, hvis løbende eftersyn og service ikke sikrer, at generatoren virker, hvis nu forsyningssvigtet indtræder. ”Hvis du ikke holder det i live, så køber du katten i sækken,” forklarer Jess Thorsen.

I takt med at flere og flere systemer i stigende grad integreres, og derigennem bliver afhængige af hinanden, er det ikke kun den klassiske produktion, der er sårbar. Datacentre og serverrum indeholder i de fleste virksomheder viden og information, der er forretningsstrategisk eller økonomisk uerstattelig. Her kan Coromatics ekspertise indenfor nødstrømløsninger og fysisk sikring af datacentre være redningen i tilfælde af strømsvigt: ”Du kan ikke forsvare dig mod noget, hvis du ikke har adgang til at bide fra dig, kommunikere eller mulighed for at lukke systemer ned forsvarligt, og det er det, vi kan hjælpe virksomheder med,” siger Jess Thorsen.


Til slut opfordrer Jess Thorsen til at man ser på investeringen i hele produktets levetid. Det er vigtigt, at man vælger sine produkter ud fra at det er udstyr, man skal kunne have i rigtig mange år uden problemer med vedligehold og holdbarhed: ”Der kan være betydelig forskel mellem, hvis du køber noget billigt, og hvis du køber nyt af højere kvalitet med moderne teknologi. Udvalget af produkter er stort, og det billigere alternativ kan ofte være dyrt på sigt eller svært tilgængeligt i forhold til support og reservedele, end et produkt af højere kvalitet produceret af anerkendte producenter. Generatorers typiske levetid er 30 år, og i det tidsrum kan der ske rigtig meget. Hvis man køber gammel teknik i dag, selv hvis selve maskinen er ny, så udelukker man sig i højere grad fra den teknologiske udvikling, der uden tvivl vil finde sted i maskinens levetid.”

Hos Coromatic har man samlet kompetencer i forhold nødstrøm, køling og ventilation, datacentre, energioptimering og byggeri i stål og beton. Ved at have samlet alt dette in-house har man en i dansk sammenhæng, unik samling af viden om nødstrømsløsninger, datacenterløsninger og opretholdelse af kritisk infrastruktur, så man kan levere en totalløsning med øje for flere typer risici og med tryghed for at være sikret i hele produktets livetid.


Del

Journalist

Henrik Lønne

Andre artikler

Om os

Analyse Media Group is a leading content marketing agency, producing specialised cross media campaigns in leading newspapers, on social media and online.

www.analysemediagroup.com

Analyse Media Group

    Om os

    Kontakt os

Vores kampagnesider