European Media Partner

Totalrådgivning skal fremtidssikre pakkelinjen

Hos Pack-Engineering i Frederikssund har man siden 2009 beskæftiget sig med emballage og pakkemaskiner. De mange års erfaring gør, at den rådgivning, man kan tilbyde kunderne, handler om langt mere end selve maskinen. Udover at levere til fødevareindustrien arbejder Pack-Engineering også sammen virksomheder inden for kosmetik-, pharma- og sundhedsbranchen.

”Jo tidligere vi kan komme ind i kundernes overvejelser, desto mere effektiv en løsning kan vi sammensætte til dem. Beslutninger og overvejelser omkring emballage, materialevalg, design og automatiseringsgraden af systemet påvirker hinanden,” forklarer Ole Romose Andreasen, direktør hos Pack-Engineering, der trodser risikoen for salgsklicheer med sit syn på sin forretning: ”Jeg sælger en samlet løsning sammen med pakkemaskinen.”

Ved at komme tidligt ind i processen kan Pack-Engineering i langt højere grad sørge for, at alle beslutninger omkring emballeringen og pakningen kan effektiveres bedst muligt. Eksempelvis oplever Ole Romose Andreasen et stort behov for at mindske omstillingstiden, når maskinen for eksempel skal sætte nye etiketter på. Han sammenligner det med pitstops i Formel 1, hvor det handler om at gøre skiftet så hurtigt, effektivt og automatisk som muligt for at kunne komme på banen igen.


Det er også vigtigt for Ole Romose Andreasen og Pack-Engineering at forberede især mindre og nystartede kunder på fremtiden. For selvom den første løsning, der leveres, er relativt simpel og manuel, så er det vigtigt at vælge en løsning, der senere kan skaleres op, og automatiseres uden unødigt store investeringer: ”Ved manuelle løsninger kan det eksempelvis have mindre betydning, om emballagen er firkantet, rund eller en tredje form, men går man hen og bliver en kæmpesucces, og det bliver nødvendigt at skrue op for produktionen, kan det pludselig blive dyrt. Hvis man er nødt til at vælge ny emballage eller investere i særligt maskineri, der i den automatiserede proces kan håndtere den originale emballage, så har man givet sig selv nogle unødige benspænd.”

Det faste mandskab hos Pack-Engineering består af seks medarbejdere, hvoraf fire er fuldtidsansatte, men hertil kommer en lang række faste samarbejdspartnere af konsulenter, elektrikere og smede. Det er en fleksibilitet, som Ole Romose Andreasen mener, er en stor styrke for virksomheden: ”Jeg påstår ikke at vide alt, så derfor sørger jeg for, at vi har et netværk rundt om virksomheden, så vi kan tilknytte den specifikke ekspertviden, som den enkelte kunde har brug for. Ligesom vores maskiner betyder det, at vores organisation hurtigt kan omstille sig og producere præcis det, som kunden vil have – og har brug for.”

Skal man tidligt ind i kundernes overvejelser ved Ole Romose Andreasen, at det er vigtigt, at de stoler på, hvad man kan levere. Derfor har man i Ølstykke indrettet et showroom, hvor man som interesseret kan se nærmere på mulighederne, teste maskinerne og ”sparke dæk”, som Ole Romose Andreasen formulerer det og tilføjer: ”Vi har haft flere tilfredse kunder på besøg, så det har allerede vist sig som en god investering”.


Fakta

CASE Zarko-Perfume

Den danske parfumeproducent stod for snart fem år siden med et ønske om en mere fleksibel produktionslinje, hvor både påfyldning og etikettering skulle gøres mere effektiv, og med et ønske om en automatiseret pumpeisætning. Efter en tæt dialog med virksomheden omkring behov og ønsker leverede Pack-Engineering en maskine, der levede op til kravene om stor fleksibilitet samt skånsom behandling af de forskellige flakoner og pumper. Efter stor tilfredshed og succes med den første enhed bestilte Zarko-Perfume endnu enhed, der senere suppleret med udstyr til laserprint i bunden af flakoner. Senest har Pack-Engineering til Zarko-Perfume udviklet to fyldeenheder med automatisk pumpeisætning og påskruning med hjælp fra egen ingeniør i Taiwan. Denne automatisering har forøget Zarko-Perfumes udnyttelsesgrad og reduceret spildtid i produktionen.

Hjemmeside: www.pack-engineering.com

Del

Journalist

Henrik Høgholt Lønne

Andre artikler

Om os

Analyse Media Group is a leading content marketing agency, producing specialised cross media campaigns in leading newspapers, on social media and online.

www.analysemediagroup.com

Analyse Media Group

    Om os

    Kontakt os

Vores kampagnesider